Waarom burn-out voor dragrace?

Burn-outs kunnen helpen bij het verwijderen van ongewenst vuil Maar in de wereld van dragracen kunnen ze ook gunstig zijn voor banden. Het uitvoeren van een burn-out kan helpen om vreemde stoffen of ongewenst vuil te verwijderen dat zich vóór de race op de banden heeft verzameld, vooral als het voertuig uit de putten kwam. burn-outs voor een dragracen dienen om de banden van de auto te verwarmen, het rubber te verzachten en meer tractie te bieden voor de start van de race. De burn-out verwijdert ook vuil van de banden.

Door de wielen te draaien, blijft er een laag rubber achter op het wegdek, wat zorgt voor een betere tractie in de toekomst. Wanneer toeschouwers burn-out zien aan het begin van een dragrace, kan dit een gevoel van opwinding opwekken voor de komende race. Hoewel mensen die niet bekend zijn met dragracen deze oefening misschien zien als de racers pronken, is het eigenlijk een pre-race ritueel dat uit noodzaak wordt gedaan. Hoe heter de banden, hoe beter de tractie (tot op zekere hoogte, voorbij dat punt verslechtert het snel weer).

Burn-outs verwarmen het oppervlak van de band zeer snel, zodat de temperatuur die verloren is gegaan bij het bereiken van de startlijn enz. Kan worden teruggewonnen voor de best mogelijke start. Het verlaten van een goed tractiegebied in de startlijn verbetert het vermogen van de banden om de auto aan het begin van de race vooruit te stuwen, en burn-outs laten een kleine hoeveelheid rubber achter in de weg, wat dit tractiegebied levert voor toekomstige start van de race. De burn-out helpt bij het weggooien van vreemde materialen die aan de band zijn gehecht, waardoor de band gelijkmatig kan verwarmen tijdens de burn-out en ervoor zorgt dat de band voor de race gelijkmatige tractie heeft.

Als gevolg hiervan wordt regelmatige chauffeurs geadviseerd om geen burn-out te proberen bij gewone voertuigen, omdat dit onherstelbare schade aan banden en andere systemen in de auto kan veroorzaken. Burnout helpt bij het opwarmen van de banden voor de race en zorgt voor een betere tractie voor de banden op een specifiek circuit. Wanneer de wielen van een auto worden gedraaid tijdens burn-out vóór de race, laten de banden een kleine hoeveelheid rubber achter op de weg. De burn-out die elke dragracer doet voor een race is de belangrijkste reden om de achterbanden van de auto te verwarmen om de tractie van de banden voor de race te verbeteren.

In tegenstelling tot andere racesporten waarbij lange banen betrokken zijn, worden dragraces uitgevoerd op korte, rechte banen die over het algemeen een kwart mijl lang zijn. Dragracebanden die tijdens een burn-out worden verwarmd, worden zo zacht en plakkerig dat ze zich waarschijnlijk aan het asfalt blijven plakken als ze stil blijven zitten op het wegdek. Straatdracers gebruiken dit aspect van burn-outs om een goed tractiegebied te leggen op een wegdek dat ze vaak gebruiken voor dragraces. Dragracebanden zijn erg zacht wanneer ze worden verwarmd, en als er vuil op de banden achterblijft voor de race, zal dit waarschijnlijk een uitbarsting veroorzaken die erg gevaarlijk kan zijn voor zowel de coureur als voor toeschouwers van de race.

Het burn-outproces zuivert de band ook van vreemd vuil dat de prestaties van de band kan belemmeren of beschadigen tijdens de race, waardoor uitbarstingen ontstaan en de bestuurder en toeschouwers in gevaar komen. De burn-out vóór de race is ongelooflijk belangrijk en maakt een zeer belangrijk verschil in de richting van de uitkomst van de race. Normale wegbanden worden slechts licht verwarmd door een burn-out, maar het zal niet zo effectief zijn als bij gladde racebanden. De burn-out die optreedt wanneer dragracers hun wielen draaien, verwarmt niet alleen de banden, maar verwijdert ook vreemd vuil van het rubber.