Wat zijn vijf oorzaken van burn-out?

Mogelijke oorzaken van burn-outgebrek aan controle. Het onvermogen om beslissingen te beïnvloeden die van invloed zijn op uw werk, zoals uw planning, opdrachten of werkdruk, kan leiden tot burn-out. In deze driedelige serie onderzoeken we 15 factoren op de werkplek die sterk correleren met burn-out van werknemers. Eerst bespreken we de vijf belangrijkste oorzaken van burn-out, daarna bekijken we de volgende vijf factoren die vanuit managementperspectief moeten worden overwogen.

In het laatste artikel onderzoeken we de laatste vijf factoren, die zich richten op wat organisaties kunnen doen om burn-out te voorkomen. Organisaties worden geconfronteerd met een burn-outcrisis van werknemers. Uit een recent Gallup-onderzoek onder bijna 7.500 fulltime werknemers bleek dat 23% van de werknemers meldde zich heel vaak of altijd opgebrand te voelen op het werk, terwijl 44% extra meldde zich soms opgebrand te voelen. Dat betekent dat ongeveer tweederde van de voltijdse werknemers burn-out ervaart tijdens het werk.

En het is niet verrassend dat de effecten van burn-out niet stoppen bij de deur van het kantoor. Werknemers die consequent een hoge burn-out ervaren, zijn het er twee keer zo sterk over eens dat de hoeveelheid tijd die hun baan kost het moeilijk maakt om hun gezinsverantwoordelijkheden te vervullen. Nog enger, uitgebrande werknemers hebben 23% meer kans om de eerste hulp te bezoeken. Er zijn zes belangrijke gebieden waar u onevenwichtigheden kunt ervaren die tot burn-out leiden.

Voel je je chronisch overbelast en heb je de gelegenheid om te rusten en te herstellen? Ten tweede, een waargenomen gebrek aan controle. Heb je geen autonomie, toegang tot middelen en zeggenschap in beslissingen? Derde beloning. Komen de extrinsieke en intrinsieke beloningen voor je baan overeen met de hoeveelheid moeite en tijd die je eraan besteedt? Ten vierde, gemeenschap. Hoe ondersteunend en vertrouwend zijn de relaties om je heen? Ten vijfde, eerlijkheid.

Gelooft u dat u een eerlijke en billijke behandeling krijgt? Tot slot, waarden. Komen uw waarden overeen met die van uw leiders en het bedrijf?.